مقالات

ایجاد شده توسط : roshanaei-r در 1396/12/8 15:48:31

علیخانی مطرح کرد: 10-49
زیان 60 میلیارد تومانی مترو در ماه / تعیین قیمت بلیط مترو به جلسه آینده موکول شد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به زیان 60 میلیارد تومانی مترو در ماه ، دلیل افزایش قیمت ها را برای جبران این موضوع دانست.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، موضوع بررسی قیمت بلیط مترو دستور آخر جلسه شورای شهر تهران بود که با توجه به عدم اتمام مباحث در این جلسه قرار شد ادامه بررسی در جلسه آینده شورا پیگیری شود.
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: کمیسیون در بررسی ها افزایش 200 تومان برای بلیت های تک سفره داخل شهری در نظر گرفت که بر همین اساس نرخ این بلیت ها برای سال 97 هزار تومان می شود.
وی ادامه داد: نرخ بلیط تک سفره حومه نیز به 2000 تومان افزایش یافته و بلیط فرودگاه امام (ره) ده هزار تومان تعیین شده است که به غیر از بلیت فرودگاه سایر بلیت ها در زمان غیر پیک مشمول تخفیف خواهند شد.

وی در خصوص دلیل این افزایش قیمت گفت: درآمد حاصل از فروش کل بلیط در ماه حدود 20 میلیارد تومان است ولی هزینه مترو در همین مدت 80 میلیارد تومان است که نشان از زیان 60 میلیارد تومانی را در این دوره زمانی دارد و این موضوع حداقل چیزی است که بتوانیم این زیان را جبران کنیم.

احمد مسجد جامعی در مخالفت با این افزایش قیمت گفت: این میزان افزایش قیمت نامتعارف است.
وی اظهار داشت: در افزایش قیمت ها باید شرایط اجتماعی در نظر گرفته شود چراکه کسانی در حومه شهر زندگی می کنند که توان مالی برای سکونت در درون شهر را ندارند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون تخصصی 150 درصد افزایش قیمت است که از لایحه شهرداری بیشتر است و باید برای تصمیم گیری در این خصوص تورم و شرایط زندگی مردم را در نظر گرفت.
سید محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در موافقت با پیشنهاد کمیسیون تخصصی اظهار داشت: اولویت اول مدیریت شهری مترو و حمل نقل عمومی است و با تمامی تلاش ها تنها 10 درصد نیازها تامین شده است.
وی اظهار داشت: در زمان پول پاشی این نیازها تامین نشد و امروز اگر قرار باشد کاری در شهر انجام شود باید منابع آن تامین شود.
وی تصریح کرد: برای ساخت مترو 4 هزار میلیارد تومان هزینه می شود و هزار میلیارد تومان نیز یارانه مترو پرداخت می شود و از طرفی فاینانس ها نیز باید در موعد خود بازپرداخت شود و اگر طرفدار حمل و نقل پاک هستیم باید راهی برای آن اندیشیده شود و یکی از راهها نیز همین موضوع است.
وی ادامه داد: چرا باید روزی یک میلیون نفر از خارج شهر وارد شوند و ما از جیب مردم تهران به آنها یارانه بدهیم.
وی اظهار داشت: منابع شهرداری از نفت نیست و شهرداری نمی تواند خدمات خود را مجانی ارائه دهد و اگر افزایش قیمت نداشته باشیم به منزله تضعیف حمل و نقل عمومی است.
در نهایت پس از پایان وقت این جلسه ادامه بررسی به جلسه آتی موکول شد.


print
rating
  نظرات