مقالات

ایجاد شده توسط : teimouri-b در 1397/6/26 13:3:25

شهربانو امانی، عضو کمیسیو عمران و حمل و نقل مطرح کرد : (2)
عزم جدی شورا برای بازگشت وضعیت سرویس مدارس استثنایی به روال سابق
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به بازگشت وضعیت سرویس مدارس استثنایی به روال سابق اظهار داشت: اعضای شورای شهر تهران عزم جدی دارند که همانند سال‌های گذشته شهرداری تهران وظیفه جابه‌جایی این عزیزان را بر عهده بگیرد.


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  در نشست خبری کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شهرداری در سال های گذشته دانش آموزان استثنایی را به صورت رایگان جابه‌جا می کرد اما  در لایحه جدید نرخ کرایه حمل و نقل دانش آموزان که به شورا ارائه شده است، تنها ۵۰ درصد هزینه های آن را پذیرفته است گفت:  از سال ۱۳۸۶ شهردار وقت تهران هزینه های جابه‌جایی دانش آموزان مدارس استثنایی را به صورت رایگان تقبل کرده است در حالیکه تا پیش از آن، هزینه های این موضوع در بودجه های دولت و آموزش و پرورش پیش بینی می شد.

 

وی ادامه داد: هرچند وظیفه این کار بر عهده شهرداری نیست اما اعضای شورای شهر تهران عزم جدی دارند که همانند سال‌های گذشته شهرداری تهران وظیفه جابه‌جایی این عزیزان را بر عهده بگیرد.

 

به گفته شهربانو امانی در بررسی این لایحه در جلسه فردا، شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورا به بازگشت این  موضوع به روال سابق رای مثبت خواهند داد.


امانی در پاسخ به سوالی در خصوص گودهای رها شده در تهران گفت: تعداد این گود ها یکی دو تا نیست و وقتی که کسانی به هر دلیل اقدام به ساخت و ساز بی رویه می کند نتیجه این می شود که سایر دستگاهها نیز که مسئولیتی خارج از این حوزه دارند وارد موضوع شده و گود برداری هایی انجام می دهند و آنها را رها می کنند.


وی اظهار داشت: یکی از محل هایی را که می توان بحث فساد سازمان یافته را در آن جستجو کرد همین محل است که در آن چوب حراج به آینده شهر و مردم زده اند و امروز پاسخگو هم نیستند.


امانی در پاسخ به سوالی در خصوص اتصال مدل های حمل و نقلی در نقاطی از شهر گفت: در کشورهایی متاخر در زمینه ساخت مترو پژوهش هایی صورت گرفته است که در آنها دلایل عدم موفقیت مترو در کاهش ترافیک شهری نمایان شده است.


وی اظهار داشت:این کشورها در نهایت بر این شدند تا ایستگاههای تبادل سفر را در شهرهایشان ایجاد کنند و ما نیز مطالعاتی را در این خصوص انجام دادیم که به زودی در صحن شورای شهر تهران این مطالعات تشریح می شود.


امانی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت استفاده از دوچرخه در شهر تهران گفت: به دلیل عدم تکمیل زیرساختها امروز استفاده از دوچرخه به صورت جزیره ای شده است این در حالی است که می توان دوچرخه را به عنوان یکی از مدل های حمل و نقل درون شهری مورد توجه قرار داد.


وی همچنین به موضوع پلیس دوچرخه سوار اشاره کرد و خواستار ارائه نتیجه این طرح توسط پلیس شد.



print
rating
  نظرات